 |
Учений пояснює чому створення «Інформаційного Рамштайну» – єдиний інформаційний фронт України та країн-союзниць, який запропонували створити у Міністерстві культури та інформаційної політики, – є надзвичайно важливим: «Ініціатива актуальна й за першою позицією — підтримка незалежних медіа, й за другою — контрпропаганда. В Україні зараз дійсно відчувається гостра проблема фінансової підтримки незалежних медіа, які є надзвичайно важливим елементом спротиву, а потім, після перемоги, і відбудови України. Треба докладати зусиль та знайти розуміння у західних партнерів. Все сьогодні йде насамперед на оборону. І справа держави — відстоювати інтереси незалежних ЗМІ та підтримати їхню важливу роботу. Щодо другого моменту, стратегії протидії російській дезінформації, то, я вважаю, на жаль, ми поки програємо. Війна з Росією почалася як інформаційна, потім перейшла в економічну площину, ще пізніше стала гібридною, а тепер переживаємо гарячу фазу. (...) А тепер нам слід думати про те, як повернути ініціативу та протистояти тій дуже величезній шкоді і в Росії (бо там більшість населення перетворено на зомбі або на людей, які просто бояться мати власну думку, щось висловлювати), і в Європі».
Євген Головаха також виділяє найактуальніші спільні задачі – України та цивілізованого світу – у цій фазі інформаційної війни: «Інтерес наших союзників не в тому, щоб підтримувати українців як хороших людей, що захищають власну країну від агресії. Він насамперед у тому, щоб їхні країни не стали жертвами нової агресії з боку сучасної Росії, щоб їхні громадяни не стали тоталітарними зомбі. Наше завдання — методично та наполегливо роз’яснювати це. Тому потрібна системність». З огляду на це учений називає три принципи, на яких має будуватися нова контрпропагандистська кампанія: історичність, олюднення українців, авторитетність джерела інформації.
Ознайомитися з повним текстом інтерв’ю За інформацією медіаплатформи «НВ»