Про науково-популярні заходи, які регулярно проводяться в Національному науково-природничому музеї (ННПМ) НАН України, Інтернет-виданню «Вікенд у Києві» розповів вчений-ботанік, автор відомого пізнавально-розважального блога «Довколаботаніка», молодший науковий співробітник відділу ботаніки цієї академічної установи кандидат біологічних наук Олексій Коваленко.
Напевно кожен, хто знайомий з ННПМ НАН України та стежить за його новинами у соціальних мережах, бодай раз чув про неймовірно цікаві лекції, екскурсії, лекції та демонстрації, які щотижня організують співробітники цієї установи. «Хижі рослини», «Твоя перша палеонтологічна колекція», «Лабораторія прянощів», «Втрачений світ динозаврів», «Мімікрія: гра в імітацію» – ці й багато інших подій користуються широкою популярністю серед дітей та їхніх батьків, а також шкільних учителів.
|
«Є така думка, що музей, як книга, яку можна прочитати і закрити, – достатньо побувати один раз, потім ще раз дитину привести. Ми намагаємося змінити таке ставлення, – розповідає науковець. – Музей має відповідати сучасним викликам, а це включає роботу у Фейсбуці та інших соціальних мережах. <…> Ідея в тому, щоб писати не так тривіально, як багато інших природничих музеїв, навіть закордонних. Починалось з наукових новин, а потім ми стали їх обігравати для наших експонатів та програм, з’явилися новини-запрошення на події. Пізнавальний контент повинен бути не нудний, а такий, щоб хотілося прийти в музей і дізнатись більше. <…> У мене великі плани на інтерактивні програми, тому що вони дозволяють майже в будь-якому місці розповідати на сучасному рівні і цікаво. Якщо відвідувачі хочуть прийти сюди знову, то ти влучаєш в ціль. Для масштабного оновлення музею потрібні величезні грошові вливання, але можна змінювати настрій відвідувача і без цього. <…> Важливо представляти музей не лише на території музею. Адже не всі уявляють, що тут відбувається. Коли видається нагода попрацювати в інших проектах і робити непомітний лагідний промоушн природничого музею, я та інші співробітники стараємось не втрачати такий шанс. Так розширюється аудиторія, зараз вона вже дійсно велика».
Із чого складається щоденна робота науковця музею? Як виготовляються рослинні експонати для експозицій відділу ботаніки? Де вчені шукають реквізити для своїх науково-популярних заходів? Як пишуться сценарії до таких подій? Відповіді на ці запитання дізнавайтеся з публікації за посиланням: http://project.weekend.today/natural_history_museum.