Нещодавно на сторінках міжнародного громадсько-політичного тижневика «Дзеркало тижня» (Випуск №21, 8–14 червня 2019 року) побачила світ стаття головного наукового співробітника Інституту демографії та соціальних досліджень імені М.В. Птухи НАН України доктора наук з державного управління Наталі Рингач «Правила дорожньої небезпеки».
У порядку денному в сфері сталого розвитку на період до 2030 року сформульовано завдання: до 2020 року удвічі скоротити в усьому світі кількість смертей і травм у результаті ДТП. Україна також задекларувала зниження рівня смертності й отримання важких травм. Про це йдеться на початку публікації.
За даними, які оприлюднює Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. Шульгiна, за 2018 рік в Україні зафіксовано понад 150 тис. ДТП (із них 24,2 тис. — з постраждалими, в яких загинуло 3,3 тис. і було поранено 30,8 тис. осіб).
Вітчизняні фахівці наголошують, що для підвищення безпеки дорожнього руху дуже важливо приділяти увагу виявленню й усуненню домінуючих факторів ризику, а також моніторингу аварійності та фокусуванню на місцях концентрації ДТП.
Авторка статті акцентує, що у світі сьогодні запропоновано дотримуватися «Безпечного системного підходу» до дорожнього руху, спрямованого на створення безаварійної системи пересування для всіх користувачів доріг. Цей підхід враховує вразливість людей до отримання важких травм у результаті ДТП і вимагає, щоб система проектувалася з урахуванням «допуску на людську помилку». Для максимально можливої ліквідації ДТП зі смертельним наслідком і скорочення числа важких травм повинні реалізуватися принципи такого підходу (безпечні дороги й узбіччя, безпечні швидкості, безпечні транспортні засоби та безпечні користувачі дороги).
Чи виконає Україна завдання зі скорочення травм і смертей від ДТП у рамках Цілей сталого розвитку? Докладно про це читайте в повній версії статті Наталі Рингач за посиланням: https://dt.ua/macrolevel/pravila-dorozhnoyi-nebezpeki-313824_.html