Мета роботи – розробка рекомендацій щодо хімічного складу та режимів термічної обробки сталі з формуванням різних структурних станів для підвищення твердості по перерізу головки високоміцної рейки.
Для досягнення вказаної мети в ході виконання роботи необхідно вирішити наступні завдання:
-виконати аналіз хімічних складів, що застосовуються при виготовлені залізничних рейок; провести аналітичний огляд з ціллю визначення перспектив застосування нових тенденцій з урахуванням економічної доцільності; оцінити вплив легуючих елементів на кінетику фазових перетворень.
-виготовити злитки сталей дослідного складу, дослідити забрудненість неметалевими включеннями дослідних рейкових злитків, дослідити первинну литу структуру дослідних сталей,
- проаналізувати довідникові дані про кінетику розпаду аустеніту сталей різного хімічного складу; за допомогою математичного моделювання визначити границі припустимого інтервалу швидкостей охолодження поверхневих і центральних ділянок головки рейки різного хімічного складу при прискореному охолодженні: максимальних припустимих швидкостей охолодження поверхні катання для запобігання утворення структур мартенситу і мінімально необхідних швидкостей охолодження центральних ділянок головки рейки з отриманням твердості на рівні вимог нормативної документації, в тому числі з утворенням однорідної бейнітної структури.
-розробити рекомендації щодо режимів термічної обробки, що забезпечують утворення структури бейніту в головці рейки із сталей різного хімічного складу.
Значення роботи полягає у збільшенні ресурсу експлуатації залізничного транспорту України за рахунок підвищення зносостійкості залізничної рейки, що приведе до підвищення її довговічності, тобто до зменшення собівартості вантажних перевезень. Таким чином робота, спрямована на підвищення механічних властивостей залізничної продукції шляхом розробки хімічних складів та технологічних параметрів термічної обробки є актуальною.