Технологічний процес з’єднання рейок у пліті включає в себе ряд операцій, зокрема, попередню підготовку зварюваних кромок, контактне стикове зварювання оплавленням та післязварювальну механічну обробку. Вимоги до проведення цих операцій чітко прописані в технічних умовах на зварювання рейок ТУ У 24.1-40075815-002: 2016 (для стаціонарних і мобільних зварювальних машин). Однак збільшення вантажонапруженості залізничних шляхів та швидкостей руху транспорту обумовили значне зростання нормативних вимог до рейкової колії, в першу чергу, щодо необхідності використання високоміцних термічно-зміцнених рейок, зварювання яких на стандартних режимах не може забезпечити стабільної якості з’єднань. Тому існує необхідність відпрацювання жорстких режимів нагріву з високим градієнтом температурного поля, які призведуть до інтенсифікації процесу оплавлення та концентрації деформацій у приконтактних шарах при осадці, внаслідок чого мають покращитися умови формування зварного з’єднання у твердій фазі. Виконання зварювання на таких режимах потребує більш ретельної підготовки стиків рейок. Крім того, підвищення довговічності рейок досягається шляхом післязварювальної механічної обробки зони з’єднань, до технологічної схеми якої також висуваються більш суворі вимоги. Тому головним завданням дослідження є обґрунтування та розробка рекомендацій щодо внесення змін до технологічного процесу виготовлення рейкових плітей та нормативної документації з контактного стикового зварювання рейок та післязварювальної механічної обробки зони з’єднань в польових умовах.
Відпрацьовані параметри режиму контактного стикового зварювання високоміцних рейок за удосконаленою технологією та технологічна схема післязварювальної механічної обробки стиків можуть бути використані в галузі залізнично-транспортної інфраструктури України при виготовленні рейкових плітей в стаціонарних та польових умовах.