«Механізм концесії необхідно відпрацювати на будівництві нових автомобільних доріг. Приватний бізнес може ефективно допомогти державі відновити дорожню інфраструктуру», – зазначає фахівець.
За її словами, українське законодавство і нинішні реалії не дозволяють контролювати приватника. І в разі передачі стратегічних підприємств в приватне управління це буде означати фактичну їх втрату для країни. «Стратегічні підприємства, морські порти, необхідно винести з концесійного списку. Оскільки немає держави, якщо у нього немає стратегії і стратегічних об'єктів. Держава повинна це контролювати. В тій же Америці такі об'єкти можуть бути в приватному управлінні, але все жорстко контролюється державою. Є закони, які не дозволяють приватнику здійснювати злісні порушення. Ми ж поки йдемо на дотик і в якихось сутінках приймаємо закони», – вважає Олена Сльозко.
Коментуючи новий проєкт Закону «Про концесії», зареєстрований у Верховній Раді 9 скликання, Олена Сльозко зазначила, що і в цьому проєкті є небезпечні для України норми. Зокрема, перспективу ліквідації держпідприємств в разі передачі їхнього майна в концесію учена вважає величезною помилкою: «Це помилка, і величезна. Такого не можна допускати. Тому що логіка в тому, що будь-яка концесія закінчується поверненням майна державі. В даному ж випадку повернення не буде і країна втратить контроль над переданими в приватні руки об'єктами. А це і порти, і аеропорти, і заводи, і землі. тобто приватник бере що-небудь в управління і йому в підсумку все це залишається. Така собі повна приватна власність».
Крім того, вона піддала критиці занадто тривалі терміни, які фігурують в законопроєкті. На думку вченого, за період в 49 років відбувається стільки змін, що повернути передане раніше держмайно може бути неможливим.
«Є у світі практика: короткострокова концесія - кілька років, середньострокова – 5+ років, довгострокова – до 15. У нас же терміни – 50 років. Це два бізнес-цикли. Бізнес-цикл – 25 років: зліт, розвиток, падіння, криза. За ці 25 років в країні кілька разів зміниться влада. в Америці працюють закони без змін, прийняті в 30-х роках минулого століття. у нас же кожна нова влада пише свої закони і скасовує прийняті раніше. Це необхідно враховувати», – резюмувала Олена Сльозко.
Докладніша інформація – за посиланням:
https://business.ua/news/6488-morski-porti-neobkhidno-vinesti-z-kontsesijnogo-spisku-vcheni-nan-ukrajini
За інформацією медіа-журналу «Бізнес»