27 квітня 2021 року на сайті тижневика “Дзеркало тижня” було опубліковано статтю старшої наукової співробітниці Інституту математики НАН України кандидатки фізико-математичних наук Ірини Єгорченко “Що не так з математикою в початковій школі?”
У публікації вчена-математикиня аналізує причини зниження рівня математичної освіти серед учнів початкових класів та дає поради батькам, які зацікавлені у якісній освіті для своїх дітей.
Ірина Єгорченко переконана, що на сьогоднішній день саме батьки відіграють важливу роль у навчанні дітей основам математики, хоча б у межах програми початкової школи. “Потрібно говорити з дітьми про математику та практичне використання, розв'язувати цікаві задачки й головоломки, наполегливо формувати базові навички, підтримувати і повторювати. Виховувати наполегливість та радість від подолання труднощів. Шукати для дітей середовище зацікавлених у навчанні. Давати побутові практичні завдання, які потребують математичних навичок. Читати художні книжки разом із дітьми та говорити про прочитане. Джерело багатьох проблем із математикою — насправді слабка функціональна грамотність та труднощі з розумінням письмового тексту.
Формула «дитина — гуманітарій» не пояснює проблем із математикою. Але й дитині-гуманітарію в житті потрібні базові знання рівня початкової школи. Хоча б для того, щоб не вірити числовим маніпуляціям політиків. Розмови про критичне мислення, медіаграмотність та громадянську компетентність без базової математичної грамотності нічого не варті”, - зазначає науковиця.
ЧИТАТИ ПОВНУ ВЕРСІЮ СТАТТІ Джерело: тижневик “Дзеркало тижня”