Дем’яненко Валентина Борисівна отримала вищу в 1985 році в Київському державному педагогічному інституті ім. О. М. Горького на фізико-математичному факультеті. Загальний трудовий стаж 37 років, зокрема 11 років у науковій сфері.
З 2010 р. по 2013 р. навчалась в аспірантурі Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України за спеціальністю 13.00.10 –«Інформаційно-комунікаційні технології в освіті».
Захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, на тему: «Методика організації процесу науково-дослідницької діяльності учнів Малої академії наук України з використанням мережних електронних майданчиків». Науковий керівник дисертаційного дослідження дійсний член НАПН України, доктор технічних наук, професор, Биков В. Ю.
Дисертація присвячена розробленню комп’ютеро орієнтованої методичної системи супроводу науково-дослідницької діяльності учнів МАН України, змісту, методів, форм та засобів побудови мережного персоналізованого комп’ютеро-інтегрованого інформаційно-розвивального середовища МАН України для підвищення ефективності освітнього та науково-дослідницького процесу учнів МАН України.
З листопада 2011 р. працює на посаді наукового співробітника відділу інформаційно-дидактичного моделювання НЦ «МАН України». З листопада 2015 р., переведена на посаду старшого наукового співробітника відділу інформаційно-дидактичного моделювання НЦ «МАН України», з серпня 2016 р. – на посаду завідувача відділу інформаційно-дидактичного моделювання. За період з 2011 і до сьогодення Дем’яненко В. Б. брала участь, як виконавець та відповідальний виконавець у таких темах: Створення знаннєво-орієнтованих програмно-інформаційних засобів формування варіативно функціонуючих інформаційно-освітніх середовищ Малої академії наук України, 2013-2015 р.р.; Розробка методів і засобів формування та використання мережних систем знань для створення електронних площадок віртуальних навчально-дослідницьких лабораторій, 2014-2016 р.р.; Створення інформаційно-аналітичної системи та методичних засобів моніторингу та оцінювання навчальних досягнень учнівської молоді на основі онтологій рішення задачі вибору, 2015-2017 р.р.; Науково-технологічні засади створення трансдисциплінарного онтологічного інформаційно-освітнього простору Малої академії наук України, 2016-2018 р.р.; Науково-технологічні засади створення та використання онтологічних засобів формування мережецентричного середовища віртуальних навчально-дослідницьких лабораторій, 2017-2019 р.р.; Науково-технологічні засади створення трансдисциплінарного онтологічного інформаційно-освітнього простору Малої академії наук України, 2018-2020 р.р.
За вказаними науковими темами виконувала і продовжує виконувати дослідження та науково-технологічні розробки за напрямками створення і реалізації сучасних когнітивних інформаційних технологій для підтримки освітнього процесу відкритої освіти: інтелектуальних процесів проведення аналізу, структуризації та класифікації інформаційних ресурсів навчального призначення; процесів прогнозування, формування та розвитку сучасних баз знань.
В даний час працює над створенням освітніх моделей побудови сучасного навчального середовища, освітніх задач, використання е-педагогіки в інформаційному науково-освітньому просторі відкритої освіти, на основі яких започатковано створення єдиного інформаційно-освітнього простору Малої академії наук України; мережецентричного середовища віртуальних навчально-дослідницьких лабораторій та науково-методичного віртуального STEM-центру. Створено програмний засіб «Редактор сценаріїв бази знань» (work.inhost.com.ua), призначений для формування різноманітних сценаріїв баз знань предметних галузей. Був створений програмний засіб «Графічне середовище програмування логічними R-схемами», який призначений для вивчення логічних основ програмування та для підтримки розроблення програмних засобів і електронних освітніх ресурсів, отримано Гриф МОН України (автори Вельбицький І. В., Дем’яненко В. Б.). Участь в роботі створення віртуального музею до 100 річчя НАН України, створено віртуальні екскурсії життєдіяльності видатних вчених НАН України, створено більше 25 таких онтологічних призм. Створено методики використання інтелектуальних апаратно-програмних засобів, засобів онтологічного проектування сценаріїв навчальної взаємодії; засобів Інтернет-порталу віртуальних навчально-дослідницьких лабораторій для учнів та педагогів у їхній дослідницькій діяльності. Бере участь у роботі журі національного етапу міжнародного конкурсу науково-технічної творчості школярів Intel ISEF-2019: «POLYTECO Україна 2018-2019» у відділенні комп’ютерних наук. Координатор експериментів всеукраїнського рівнів: «Науково-методичні засади формування єдиного мережецентричного інформаційно-освітнього середовища загальноосвітніх навчальних закладів України» на 2017 – 2021 роки; «Науково-методичні засади формування мережецентричного середовища «Музейна планета» у загальноосвітніх навчальних закладах» на 2016 – 2020 роки; «Науково-методичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науково-методичного віртуального STEM-центру (ВНМВ STEM-центр)» на 2016-2020 роки. Виконавець проектів НПУ імені М. П. Драгоманова «Створення трансдисциплінарного середовища реалізації науково-освітніх дискурсів за творчою спадщиною Івана Франка»; «Створення когнітивного онтологічного середовища «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю».
Має більше 70 наукових праць. Найбільш висвітлюють наукові дослідження такі праці: 1. Дем’яненко В. Б. Онтологічні засади формалізації інформаційних джерел у е-освітніх середовищах. Journal «ScienceRise: Pedagogical Education» 6(33), 2019, С. 39-45; 2. Valentyna Demianenko Ontological Aspects of Formation of Open Education Systems. Theory and Practice of Science Education, Volume 1, Issue 1, 2019, p.102-111; 3. Дем’яненко В. Б., Дем’яненко В. М. Комп’ютерні засади відкритих систем адаптивного навчання. Том 4 № 7 (2018): Адаптивне управління: теорія і практика. Педагогіка. Доступно: https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/88; 4. Дем’яненко В. Б., Дем’яненко В. М. Онтологічні аспекти освітніх сервісів адаптивного навчання. Наукові записки : [збірник наукових статей]. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. Випуск СXХХІІІ (133). С. 68-78.; 5. Дем’яненко В. Б., Вельбицький І. С. Програмування без мов програмування. Графічна поліглот-концепція програмування. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія №2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць. К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. № 19 (26). С. 19-25. ; 6. Дем’яненко В. Б., Поліхун Н. І. Дослідницька діяльність учнівської молоді як запорука успішного розвитку українського суспільства. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспектива. Збірник наукових праць. Випуск 2. К. : Інститут обдарованої дитини, 2016 С. 57-63.; 7. Дем’яненко В. Б., Дем’яненко В. М., Стрижак О. Є. Відкрита освіта у викликах сьогодення. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика Збірник наукових праць. Випуск 2. К. : Інститут обдарованої дитини, 2016 С. 49-55.; 8. Інформаційно-навчальні ресурси. Капсули знань : колективна монографія / за ред. С. О. Довгого, О. Є. Стрижака; НАН України [та ін.]. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2019. 162 с.; 9. Дем’яненко В. Б., Савченко І. М. Формування електронних інформаційно-освітніх ресурсів підтримки дослідницької роботи учнівської молоді на засадах трансдисциплінарного підходу. The 7th International scientific and practical conference «Scientific achievements of modern society» (March 4-6, 2020) Cognum Publishing House, Liverpool, United Kingdom. 2020. 1091 p. Р.459-466. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/SCIENTIFIC-ACHIEVEMENTS-OF-MODERN-SOCIETY-4-6.03.2020.pdf.